Online marketing belangrijker tijdens corona
Veel bedrijven ondervinden hinder van de coronacrisis. Zo mag jouw bedrijf bijvoorbeeld minder klanten ontvangen door de coronamaatregelen. Dit zorgt ervoor dat er minder geld binnenkomt. Hierdoor moet je mogelijk alle zeilen bijzetten om jouw hoofd boven water te houden. Om het jezelf makkelijker te maken, kun je investeren in online marketing. De coronacrisis heeft namelijk een verschuiving van offline naar online teweeg gebracht.
Grote toename in het aantal webshops
Het aantal webshops is de laatste tijd flink toegenomen. De coronacrisis is hier de oorzaak van. Veel winkeliers moesten hun deuren namelijk noodgedwongen gesloten houden, waardoor zij op zoek gingen naar andere manieren om geld te verdienen. Menig ondernemer besloot daarom een webshop te openen. Op deze manier konden zij toch spullen verkopen, zodat er geld binnen bleef komen.
Blijf investeren in online marketing
Is jouw bedrijf zwaar getroffen door de coronacrisis? Dan let je waarschijnlijk extra goed op jouw uitgaven. Mogelijk heb je wel een aantal geldstromen bevroren. Online marketing is iets waar veel bedrijven als eerste op bezuinigen. Dit levert je al snel een leuke besparing op. Toch is het in deze tijd niet handig om op te bezuinigen op online marketing. Waarom niet? Omdat er een verschuiving heeft plaatsgevonden van offline naar online. Als je niets meer investeert in online marketing, is de kans aanwezig dat de concurrentie jou voorbijstreeft. Je bent immers minder goed vindbaar op het internet. In tijden als deze is dit niet wenselijk. Blijf daarom altijd investeren in online marketing.
Wat kun je doen om jouw online vindbaarheid te vergroten?
Ben je het belang van online marketing in gaan zien door de coronacrisis? Dan wil je hier mogelijk juist (meer) in gaan investeren. Helaas weten veel bedrijven niet hoe zij hun online vindbaarheid vergroten. Investeer in ieder geval in Search Engine Optimization (SEO). Dankzij SEO kun je namelijk een hogere plek bemachtigen in de organische zoekresultaten van een zoekmachine als Google.
Veel ondernemers storten zich al snel op het verwerken van zoekwoorden in hun teksten om de online vindbaarheid te vergroten. Dit valt inderdaad binnen SEO, maar er is meer waar je in moet investeren. Technische SEO speelt ook een rol. De achterkant van jouw website moet namelijk ook goed ingericht zijn. Tot slot is het ook verstandig om te investeren in linkbuilding als je jouw online vindbaarheid wilt vergroten.